26 februari - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jan Bakker - WaarBenJij.nu 26 februari - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

26 februari

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Februari 2014 | Spanje, Benidorm

Woensdag 26 febr.
Om 8 u op en na bad, fruithap, koffie en m'n muesli, gaan we op de fiets naar Altea. Jacks aan want de zon ontbreekt helaas. We proberen Altea voorbij te fietsen om zo mogelijk het dorp te bereiken wat we op een bergachtige landtong vanaf de kust hebben zien liggen. We merken dat dit op de fiets niet zal lukken en gaan via een andere route terug naar Altea. We kijken een tijdje naar werkzaamheden die er op duiden, dat de boulevard verder wordt doorgetrokken. Op het bankje naast ons zit een jong koppel. Zij is duidelijk in verwachting en zit tenslotte zonder gene met blote buik in de zon. Die buik heeft een omvang die minstens een drieling kan bevatten, en geen enkele passant kan de verleiding weerstaan er naar de kijken. We zetten de fietsen op slot op een plaats die ik me goed inprent om ze weer terug te kunnen vinden. Dan klimmen we door allerlei schilderachtige straatjes en steegjes naar boven tot we op het plein komen waar de kerk staat. Op een bord naast de deur kunnen we zien dat er op zondag om 10u30 een mis is. Misschien gaan we er a.s. Zondag heen. Weer beneden zien we in het water een wit-te reiger (zie foto). Terug op de camping gaan we even langs de receptie om Kim een nieuwe gasfles te vragen voor de kachel, want gisteravond begon het plotseling af te koelen en bleek het gas op. Een half uur later werd er een nieuwe fles gas bezorgd. Verder geen nieuws vandaag.