9 maart - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jan Bakker - WaarBenJij.nu 9 maart - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

9 maart

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Maart 2014 | Spanje, Benidorm

9 maart
Vorige week op de markt genoeg fruit ingeslagen tot ons vertrek. Dus waren we in de gelegenheid om in Altea naar de kerk te gaan, en wel naar de mis van 10.30 u, zoals stond aangegeven aan een publikatiebord bij de ingang van de kerk. Om even over half tien van huis gegaan, eerst nog even langs de toiletten om niet tijdens de mis last te krijgen van een overstroming. Het is altijd de vraag waar je op de boulevard naar boven moet, want de kerk is vanaf daar niet te zien door de hoge bebouwing. Maar net op tijd bij de kerk aangekomen. Truus vond het verdacht stil maar ik was van mening dat iedereen al in de kerk zat, want het was net half elf geweest bij aankomst. In de hal van de kerk zag een oud dametje met een plaid om op een stoel, kistje op een tafeltje ernaast, hand in opgehouden stand om geld in ontvangst te nemen voor een circulaire, verkrijgbaar in verschillende talen. We namen een Engelse en gingen de, totaal lege, kerk binnen. Nou ja, zei ik nog, de bakker die op de camping komt is ook nooit op tijd, dus de priester zal ook nog wel boven (wij)water komen. We hebben nog een kwartier gewacht en toen er nog steeds geen gelovigen in de banken en/of priester op het altaar was, verloren we de moed en gingen weer naar buiten. Even van de mooie vergezichten genieten, want de kerk staat op het hoogste punt van het historische stadsdeel en vervolgens weer afgezakt naar de boulevard en daar koffie met appelgebak besteld bij een pizzeria. Bij het afrekenen bleek het maar € 4 te kosten! Thuisgekomen was het inmiddels al weer lunchtijd. Vers stokbrood met parmaham, gebakken ei en gebakken tomaat. M'n buik is aardig gegroeid deze vakantie. De rest van de middag in de zon zoet gebracht met lezen en spelletje yahtzee. Op naar de een na laatste dag!

• 10 Maart 2014 - 20:56

Jan En Corine:

Geniet van jullie laatste dag. Hoe laat vliegen jullie?

• 11 Maart 2014 - 08:56

Martien En Ada:

Wij hebben jullie gevolgd zo af en toe .
    Erg leuk
    Leuke foto"s ook.

Goede reis terug en tot zondag

Martien en Ada